Naast owner/creative director van Activates ben ik op dit moment werkzaam als creative lead bij IM Top of Mind Agency in Leiden. Daarvoor heb ik in dienstverband bij Onze Kapel, TBWA\Retail, RAPP, Keesie, L’eau, TBWA\Brand Experience Company en A-design gewerkt aan prachtige campagnes voor een flink aantal merken. Hieronder een selectie van opdrachten waaraan ik een creative steen heb bijgedragen.

VoorElkaart

Een handgeschreven kaart wordt langer bewaard

We weten allemaal hoe goed het doet als je weet dat er iemand aan je denkt en de moeite voor je neemt. Om mensen een hart onder de riem te steken, aan te moedigen of simpelweg te verblijden, ontwikkelden we de VoorElkaart. Een set van 8 positieve kaarten met een leuk opvallend kleurtje en design. Om te sturen naar wie je maar wilt. 

Bestellen kan vanaf 50 sets inclusief retouradres op envelop + eigen tekst op een aparte info-kaart! Maatwerk, andere designs of kleur is ook mogelijk. Meer informatie: info@grain.nl

© GRAIN Grafische Realisatie – Activates

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design

SIXBAGS®

Take home a Dutch masterpiece

SIXBAGS® ontwikkelt fashionable shopper bags van gerecycled plastic. Stuk voor stuk bedrukt met schilderijen van Van Gogh en Vermeer. Ware kunstwerken die op 6 verschillende manieren zijn te dragen. Om SIXBAGS internationaal te lanceren, koos IM ervoor om deze Dutch Masterpieces als give away aan te bieden in winkels van Schiphol Airport Retail. Met de campagne ‘Take home a Dutch masterpiece’ claimden we een groot deel van het winkelgebied. 

© IM – Sixbags®

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design

SIXBAGS®

Enjoy sustainability by making waste awesome

Plastic waste is een wereldwijd probleem. Wat als we deze ‘waste’ uit zee vissen en recyclen naar tassen, die zo leuk zijn dat je ze niet meer weg wilt gooien? Vanuit het merkgeloof ‘Enjoy sustainability by making plastic waste awesome’ ontwikkelt SIXBAGS nu fashionable en multifunctionele tassen – gemaakt van minimaal 6 PET flessen – die op 6 verschillende manier te dragen zijn.

© IM – Sixbags®

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design

NIBC Direct

Het beste recept voor uw spaargeld

Om nieuwe spaarders voor NIBC Direct te werven, ontwikkelde IM een smaakvolle social activatie. Nieuwe spaarders ontvingen hierbij het Heel Holland Bakt boek als welkomstgeschenk. De actie leverde ca. 120% meer nieuwe klanten op dan verwacht. Da’s nog eens een goed recept!

© IM – NIBC Direct

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design

Pathé

Je had nu ook in de bioscoop kunnen zitten

Om Nederland te activeren om tijdens de herfst naar Pathé te gaan, werd vanuit het inzicht ‘Pathé excites your day’ de campagne ‘Je had nu ook in de bioscoop kunnen zitten’ ontwikkeld. Alle saaie momenten zoals op de bus wachten of in de file staan, zijn momenten waar je ook iets leuks had kunnen doen. Naar Pathé gaan en de beste films kijken bijvoorbeeld. Want Pathé maakt van een gewone dag, een bijzondere dag. De campagne werd verspreid via abri’s, op de radio en op social media.

© Onze Kapel-Pathé

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design

ANWB

Ik zit lekker in mijn werk

Routine in het werk, uitdagingen die verdwijnen of afnemend werkplezier. De ANWB wil dit voor hun werknemers voorkomen en start het Duurzaam Meedoen-programma. Hiervoor werd een beeldmerk ontwikkeld dat de 4 pijlers van het programma en de werknemer centraal zet. Om hen te stimuleren mee te doen, werd de campagne ‘Ik zit lekker in mijn werk’ ontwikkeld, bestaande uit posters, banners en online video’s waarin collega’s vertellen hoe zij door het programma gelukkiger zijn geworden in hun werk.

© Onze Kapel – ANWB

Verantwoordelijk voor: concept, thema, copy, design

Radio4

Merkpropositie

Muziek is emotie. Klassieke muziek gaat nog een stukje dieper. Recht je hart in. Het raakt je, laat je huilen, lachen of brengt je in vervoering. ‘Klassiek komt bij je binnen’ werd de nieuwe propositie voor de radiozender, die zich meer op de emotie van haar luisteraars wil richten. Om de propositie bij alle Radio 4-medewerkers tussen de oren te krijgen, werd een brand book ontwikkeld, waarin je de emotie die klassiek bij je losmaakt, gewoonweg voelt en ervaart.

© Onze Kapel – Radio4

Verantwoordelijk voor: concept, thema, copy, design

Radio4

Klassiek komt bij je binnen

NPO Radio 4 wilde met de Hart & Ziel Lijst een breder publiek trekken voor klassieke muziek. De radiozender vroeg om een campagne die voor meer aandacht voor deze muziekstroming ging zorgen. Met ‘Klassiek komt bij je binnen’ werd de toon gezet voor de campagne die de emoties van luisteraars letterlijk laat zien. In print, online, op tv en via radio. Operazangeres Tanja Cross bracht treinreizigers in vervoering met een live activatie.

© Onze Kapel – Radio4

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design

Daarnhouwer

Rebranding

Al sinds 1908 is Daarnhouwer groots in cacao, koffie, noten, kruiden en thee. De organisatie veranderde van koers en wilde een aangescherpte restyle van hun identiteit, met behoud van het boegbeeld ‘De Halve Maen’. Het schip staat voor de reis die gemaakt wordt om alle grondstoffen en ingrediënten veilig de haven binnen te loodsen. Naast de standaard items werden ook de website, digitale nieuwsbrieven en het interieur van het hoofdkantoor in het nieuw gestoken. 

© Onze Kapel – Daarnhouwer

Verantwoordelijk voor: concept, design

3FM

Brand concept/ brand book

Om de nieuwe huisstijl, strategie en merkgeloof Music starts here van radiozender NPO 3FM kenbaar te maken bij de eigen medewerkers werd een opvallende DM met een flightcase als basis. Hierin zat het brand book, die je – alsof je door verschillende albumcovers bladerde – door alle info over de vernieuwing, de merkgedachte, quotes, motivaties meenam. De bijgevoegde JBL- Bluetooth speaker zorgde voor een ultieme muziekbeleving. 

© Onze Kapel – 3FM

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design

Lotto

1 van de 45 redenen om mee te spelen

‘Laat je lot niet liggen’ werd de nieuwe propositie van Lotto. Het spel met de 45 gele ballen veranderde ook de regels om zo de winkans te vergroten. Om alle Lotto-medewerkers en retailers te ‘trainen’ en alle Lotto-spelers te overtuigen van de 45 voordelen om mee te doen, werd de interne campagne ‘1 van de 45 redenen om mee te spelen’ opgestart. De campagne bestond o.a. uit een kennistest, strooigoed op de hoofdkantoren en POS-materiaal.

© Onze Kapel – Lotto

Verantwoordelijk voor: concept, thema, copy, design

de Volksbank

Herpositionering

SNS Groep verandert in De Volksbank en handelt vanuit een nieuwe propositie en nieuwe huisstijl. Vanuit het inzicht dat de vier bankmerken (ASN, BLG, RegioBank en SNS) uit dezelfde moeder komen en daarmee hetzelfde DNA delen en met dezelfde waarden worden opgevoed, mondde uit in de overall gedachte ‘Van huis uit De Volksbank’. Van hieruit werd de volledige interne campagne ontwikkeld. Waaronder een guerrilla-actie, ambassadeurswerving en een merkenboekje vol content rondom de vernieuwingsslag. 

© Onze Kapel – DeVolksbank

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design

KPN XL

Alle ruimte bij KPN XL

Bij de KPN XL-winkels kunnen ondernemers terecht voor het beste op het gebied van persoonlijk advies, service, reparatie, producten en workshops. Om dat goed in beeld te brengen, was een optimistische beeldtaal en een nieuwe campagne gewenst. Het inzicht dat KPN alles in huis heeft voor ondernemers, werd de basis van de campagne, welke landelijk werd ingezet in o.a. abri’s, lokale media en online. 

© Onze Kapel – KPN

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design, fotografie

KPN Klantendag

Het recept voor een goed gesprek

Om beste dienstverlener van Nederland te worden, wil KPN met haar klanten in gesprek. Om te weten te krijgen of de producten en diensten van KPN voldoen dan wel verbeterd moeten worden. Omdat de beste gesprekken aan de keukentafel plaatsvinden, werd het concept: ‘Het recept voor een goed gesprek’ ontwikkeld. Klanten werden persoonlijk uitgenodigd door de KPN-directie om samen een heerlijk 3-gangen diner te bereiden in de Kookfabriek, onder de enthousiaste leiding van topchef Pierre Wind. 

© Onze Kapel – KPN

Verantwoordelijk voor: copy, design

Hi Next Gen

The new Hi is coming

Hi veranderde de propositie, de huisstijl en abonnementen. ‘The new Hi is coming‘ met o.a. de retesnelle 4G-verbinding en gigaveel data werd spectaculair, door echte jet fighters, aangekondigd bij de eigen Hi-medewerkers. Via Layar en online filmpjes en productsheets werd het nieuwe Hi direct ervaren. Voor de training werden POS-materiaal, presentaties en een goedgevulde pilotenkit ontwikkeld. Ook maakten de medewerkers kans op vette prijzen, waaronder een heuse straaljagervlucht. 

© Onze Kapel – KPN/Hi

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design

Omgevingsdienst Haaglanden

Design brochure

Omgevingsdienst Haaglanden werkt nauw samen met lokale ondernemers aan een duurzame omgeving. En wil hen daarom duidelijk informeren over de wet- en regelgeving, met name op het gebied van werk- en leefomgeving, natuur en milieu. Hiervoor werd een brochure vormgegeven vol fraaie beelden. Het ontwerp diende tevens als eerste stap richting een nieuwe communicatievorm voor de omgevingsdienst. 

© Onze Kapel – ODH

Verantwoordelijk voor: design

CityBox

Redesign

Voor Citybox ontwikkelden we de complete huisstijl, branding, externe communicatie, aankleding in de panden, websites, diverse promotionele campagnes en allerlei activaties. Alles vanuit de gedachte; Rust in je huis, rust in je hoofd. Het vierkante beeldelement vormt de basis van een opgeruimd en praktisch stramien. 

© Onze Kapel – CityBox

Verantwoordelijk voor: concept, design

CityBox

Guerrilla/outdoor

Om de voordelen van City Box actief te beleven, ontwikkelden we een opvallende guerrilla-actie. Op verschillende locaties en evenementen in Nederland komt City Box uit de hoek met een 3D billboard. Levensgrote boxen werden o.a. bij Villa ArenA, de TT in Assen en op de boulevard van Scheveningen geplaatst. Gevuld met specifieke items, inhakend op de locatie en event. In één oogopslag werd duidelijk dat je dankzij City Box weer ruimte in huis, kast of rommelschuurtje hebt.

© Onze Kapel – CityBox

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design

Interfood

Interfood Explorers

Omdat de medewerkers elke dag bezig zijn met een ontdekkingstocht op het gebied van zuivel, werd het programma Interfood Explorers ontwikkeld. Om hen meer te betrekken bij het bedrijf en met elkaar te verbinden (nieuws, info, acties, ontwikkelingen, etc.) werd er ook een interactief platform ontwikkeld. Ter introductie ontvingen alle medewerkers een opvallend Explorer Jacket.

© Onze Kapel – Interfood

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design

KPN Pride Amsterdam

KPN Gaylist

KPN vroeg ons om een activatie voor tijdens de Canal Parade van EuroPride 2016, die iedereen de kans bood om mee te varen op de KPN-boot. We ontwikkelden de campagne ‘JOIN the KPN Gaylist’. Iedereen kon zijn favo nummer aandragen voor deze playlist. Van alle nummers maakte Ben Liebrand een mastermix die hij live tijdens de parade uit de boxen liet knallen. 40 deelnemers wonnen elk 2 plaatsen op KPN-boot. 

© Onze Kapel – KPN

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design

KPN Play

Press. Play.

KPN presenteert Play. Met deze app kijk je wat, waar en wanneer jij wilt. Zo beantwoordt KPN de steeds groter wordende consumentenvraag. Onze Kapel ontwikkelde samen met PR-specialisten Lot Bosch van Drakestein en Mèlanie Bosveld het persevent ‘Press Play.’ Inclusief online presentatie, videocontent, streaming, banners en give away. In B. Amsterdam werd de pers op een speelse manier geïnformeerd en kon het Play. direct ervaren. 

© Onze Kapel – KPN

Verantwoordelijk voor: design

SNS

De eerste 100 dagen heel normaal bankieren

Na een minder positieve periode wilde SNS een nieuwe positionering. De bank wilde weer als ‘normaal’ ervaren worden en dichterbij de klanten staan. Onze Kapel ontwikkelde hiervoor de interne campagne ‘De eerste 100 dagen heel normaal bankieren’. Om alle medewerkers via print, website en verschillende activaties het ‘normaal doen’ bij te brengen.
I.s.m. FHV en beloond met meerdere SAN, Esprix en Effie awards. 

© Onze Kapel, FHV – SNS

Verantwoordelijk voor: copy, design

KPN

Inspiration2017

Voor de jaarlijkse kick-off van KPN, bedoeld voor zo’n 12.000 CM- en ZM-medewerkers, ontwikkelden Onze Kapel het uitnodigingstraject en het totale event. In de Utrechtse Werkspoorkathedraal werd een opstelling van zeecontainers geplaatst om alle (video)content op te presenteren. Een wereldrecord werd gezet met het Smartphone Orkest en er waren allerlei activaties van o.a. KPN, Telfort, Simyo, Fox Sports en Samsung. Het entertainment kwam van Maan, Kenny B, Leona Phillippo en feestband De Corona’s.

© Onze Kapel – KPN

Verantwoordelijk voor: copy, design, activaties

McDonald’s – Rio

Het fruitigste feestje in een flesje

Ter promotie van de nieuwe aardbei-banaan smoothie van McDonald’s werd de promotionele link gelegd met de film Rio. Via meerdere instore middelen en activaties (kleurwedstrijd, prijzenfestival, sambashaker) werd dit nieuwe drankje bij kinderen onder de aandacht gebracht. Ook de tag-on barstte letterlijk uit het scherm. 

© TBWA\ – McDonald’s

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design, activaties

KPN XL

50% korting, 100% KPN

KPN geeft extra large korting; 50% op bijna alles, met behoud van de kwaliteit natuurlijk. Om dit aan heel Nederland duidelijk te maken, werden allerlei middelen (outdoor, tv, radio, print, POS) ingezet die net iets groter waren dan handig was. De actie leverde hierdoor extra large PR op. 

© TBWA\ – KPN

Verantwoordelijk voor: copy, design

Australian Homemade

Flavors of the world

Flavors of the world. Australian Homemade verkoopt de lekkerste smaken ijs. Allemaal gemaakt van natuurlijke ingrediënten, zonder toevoegingen en andere smakeloze rommel. Van zulke lekkere ijsjes, krijg je nooit genoeg.

© RAPP – Australian Homemade

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design