Naast owner/creative director van Activates ben ik op dit moment werkzaam als creative lead bij IM Top of Mind Agency in Leiden. Daarvoor heb ik in dienstverband bij Onze Kapel, TBWA\Retail, RAPP, Keesie, L’eau, TBWA\Brand Experience Company en A-design gewerkt aan prachtige campagnes voor een flink aantal merken. Hieronder een selectie van opdrachten waaraan ik een creative steen heb bijgedragen.

VoorElkaart

Een handgeschreven kaart wordt langer bewaard

We weten allemaal hoe goed het doet als je weet dat er iemand aan je denkt en de moeite voor je neemt. Om mensen een hart onder de riem te steken, aan te moedigen of simpelweg te verblijden, ontwikkelden we de VoorElkaart. Een set van 8 positieve kaarten met een leuk opvallend kleurtje en design. Om te sturen naar wie je maar wilt. 

Bestellen kan vanaf 50 sets inclusief retouradres op envelop + eigen tekst op een aparte info-kaart! Maatwerk, andere designs of kleur is ook mogelijk. Meer informatie: info@grain.nl

© GRAIN Grafische Realisatie – Activates

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een afbeelding van een roze kaart met in witte letters ‘Wij zijn er Voor Elkaart’ geschreven. De VoorElkaart zijn kaarten bedoeld om aan mensen te geven die wat steun, support of motivatie kunnen gebruiken. Leuk om te krijgen, maar nog leuker om te geven. De VoorElkaart is een idee om er voor elkaar te zijn. De VoorElkaart is een concept van merkversterkend reclamebureau Activates en in samenwerking met GRAIN Grafische Realisatie ontworpen, gedrukt, ontwikkeld en verspreid.

SIXBAGS®

Take home a Dutch masterpiece

SIXBAGS® ontwikkelt fashionable shopper bags van gerecycled plastic. Stuk voor stuk bedrukt met schilderijen van Van Gogh en Vermeer. Ware kunstwerken die op 6 verschillende manieren zijn te dragen. Om SIXBAGS internationaal te lanceren, koos IM ervoor om deze Dutch Masterpieces als give away aan te bieden in winkels van Schiphol Airport Retail. Met de campagne ‘Take home a Dutch masterpiece’ claimden we een groot deel van het winkelgebied. 

© IM – Sixbags®

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een compilatie afbeelding van een campagne voor Souprbags die te zien was op Schiphol Airport gemaakt in opdracht van Schiphol Airport Retail. Op het beeld zien we verschillende retail materialen in de winkels, zoals een bakfiets, plafondhangers, posters, en winkelsfeer. Het gaat om de promotie van Souprbags tassen rondom het concept Dutch Masterpieces met schilderijen van Van Gogh en Vermeer. De tassen zijn heel eenvoudig op 6 manieren te dragen wat is te lezen op een geel label met blauwe tekst. Verder zien we twee blauwe draagtassen met daarop een schilderij van het meisje met de parel van Vermeer en een schilderij van 'lentebloesem' van Vincent van Gogh. Alle uitingen zijn gemaakt en vormgegeven door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in dienst van Creative Agency IM uit Leiden.

SIXBAGS®

Enjoy sustainability by making waste awesome

Plastic waste is een wereldwijd probleem. Wat als we deze ‘waste’ uit zee vissen en recyclen naar tassen, die zo leuk zijn dat je ze niet meer weg wilt gooien? Vanuit het merkgeloof ‘Enjoy sustainability by making plastic waste awesome’ ontwikkelt SIXBAGS nu fashionable en multifunctionele tassen – gemaakt van minimaal 6 PET flessen – die op 6 verschillende manier te dragen zijn.

© IM – Sixbags®

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een compilatie afbeelding voor de introductie van Souprbags. In gele en blauwe teksten lezen we het merk Souprbags en het motto: Enjoy sustainability by making plastic waste awesome. En twee plastic PET flessen. Ook zien we een macbook met daarop de website van souprbajs en twee mobiele smartphones met daarop social media uitingen rondom plastic waste. Op een blauwe balk lezen we met grote gele letters Souprbags en de zes tassen bedrukt met de Dutch masterpieces van Van Gogh en Johannes Vermeer die te koop zijn bij Souprbags. De lancering vond plaats op Schiphol Airport gemaakt in opdracht van Schiphol Airport Retail. De tassen zijn heel eenvoudig op 6 manieren te dragen. Het meisje met de parel van Vermeer en een schilderij van 'lentebloesem' van Vincent van Gogh waren de populairste tassen. Alle uitingen zijn gemaakt en vormgegeven door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in dienst van Creative Agency IM uit Leiden.

NIBC Direct

Het beste recept voor uw spaargeld

Om nieuwe spaarders voor NIBC Direct te werven, ontwikkelde IM een smaakvolle social activatie. Nieuwe spaarders ontvingen hierbij het Heel Holland Bakt boek als welkomstgeschenk. De actie leverde ca. 120% meer nieuwe klanten op dan verwacht. Da’s nog eens een goed recept!

© IM – NIBC Direct

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een beeld waarop we een Heel Holland Bakt boek zien liggen, bedoeld als give away voor NIBC Direct dat mensen ontvingen als cadeau. De campagne 'Het beste recept voor uw spaargeld' werd in 2019 gelanceerd om meer spaarders over te halen naar NIBC Direct bank te gaan. Ook is er een beeld van een witte smartphone met daarop uitingen van een keuken vol ingrediënten, bloem en materialen om een lekkere taart mee te bakken. op een banner zien we het Heel Holland Bakt boek op een blauwe achtergrond met een rode cirkel en witte tekst. De campagne is bedacht, gemaakt en vormgegeven door Activates Merkversterkend Reclamebureau in vast dienstverband van Creative Agency IM uit Leiden.

Pathé

Je had nu ook in de bioscoop kunnen zitten

Om Nederland te activeren om tijdens de herfst naar Pathé te gaan, werd vanuit het inzicht ‘Pathé excites your day’ de campagne ‘Je had nu ook in de bioscoop kunnen zitten’ ontwikkeld. Alle saaie momenten zoals op de bus wachten of in de file staan, zijn momenten waar je ook iets leuks had kunnen doen. Naar Pathé gaan en de beste films kijken bijvoorbeeld. Want Pathé maakt van een gewone dag, een bijzondere dag. De campagne werd verspreid via abri’s, op de radio en op social media.

© Onze Kapel-Pathé

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een collectie van beelden van de promotionele campagne voor Pathé bioscopen. Op gele vlakken zien we in zwarte letters de tekst 'je had nu ook in de bioscoop kunnen zitten' Daaronder het logo van Pathé en de url. Ook zien we een advertentie met filmbeelden en een geel vlak met zwarte letters en de social media (Facebook) uitingen om de campagne te activeren. Het concept, de copy, de designs, het ontwerp en activatie werd medebedacht, geschreven, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

ANWB

Ik zit lekker in mijn werk

Routine in het werk, uitdagingen die verdwijnen of afnemend werkplezier. De ANWB wil dit voor hun werknemers voorkomen en start het Duurzaam Meedoen-programma. Hiervoor werd een beeldmerk ontwikkeld dat de 4 pijlers van het programma en de werknemer centraal zet. Om hen te stimuleren mee te doen, werd de campagne ‘Ik zit lekker in mijn werk’ ontwikkeld, bestaande uit posters, banners en online video’s waarin collega’s vertellen hoe zij door het programma gelukkiger zijn geworden in hun werk.

© Onze Kapel – ANWB

Verantwoordelijk voor: concept, thema, copy, design
Dit is een collectie van beelden van de interne duurzaamheidscampagne voor medewerkers van de ANWB. Op gele vlakken zien we een man of een vrouw lachen. In blauwe letters lezen we de tekst 'Ik zit lekker in mijn werk. En jij?' Daaronder zien we een witte balk met blauwe letters. In tekst lezen we Maak werk van je inzetbaarheid met jouw persoonlijke budget. Daarnaast staat het logo van Duurzaam Meedoen in blauwe letters met een oranje, blauwe, rode en gele hartjes. Dat weer een bloem en een poppetje symboliseert. Ook zien we een website met daarin persoonlijke interviews in YouTube filmpjes. Het concept, het thema, de copy, de designs, het ontwerp en activatie werd medebedacht, geschreven, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

Radio4

Merkpropositie

Muziek is emotie. Klassieke muziek gaat nog een stukje dieper. Recht je hart in. Het raakt je, laat je huilen, lachen of brengt je in vervoering. ‘Klassiek komt bij je binnen’ werd de nieuwe propositie voor de radiozender, die zich meer op de emotie van haar luisteraars wil richten. Om de propositie bij alle Radio 4-medewerkers tussen de oren te krijgen, werd een brand book ontwikkeld, waarin je de emotie die klassiek bij je losmaakt, gewoonweg voelt en ervaart.

© Onze Kapel – Radio4

Verantwoordelijk voor: concept, thema, copy, design
Dit is een collectie van beelden voor het merkboekje met daarin het nieuwe merkgeloof van NPO Radio4 "Klassiek komt bij je binnen' om medewerkers het nieuwe merkgeloof en werkwijze te leren. In het boekje staan afbeeldingen van mensen die intens genieten van klassiek en hoe die muziek bij hen binnenkomt. We lezen op paarse en blauwe pagina's in blauwe of paarse letters quotes van Gustav Mahler, en Ludwig van Beethoven. Het coverbeeld is een mannengezicht met donkerbruin haar en een baard waarop een witte headphone is geplaatst. Verder zien we het paarse NPO Radio4 logo en lezen we de tekst 'Het belangrijkste van de muziek staat niet in de noten". Het merkgeloofboekje werd bedacht, gemaakt, geschreven en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

Radio4

Klassiek komt bij je binnen

NPO Radio 4 wilde met de Hart & Ziel Lijst een breder publiek trekken voor klassieke muziek. De radiozender vroeg om een campagne die voor meer aandacht voor deze muziekstroming ging zorgen. Met ‘Klassiek komt bij je binnen’ werd de toon gezet voor de campagne die de emoties van luisteraars letterlijk laat zien. In print, online, op tv en via radio. Operazangeres Tanja Cross bracht treinreizigers in vervoering met een live activatie.

© Onze Kapel – Radio4

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een collectie van beelden voor de merkcampagne van NPO Radio4 'Klassiek komt bij je binnen'. Op abri's en outdoor posters lezen we bijzondere uitspraken van hoe mensen klassieke muziek ervaren en hoe het bij hen binnenkomt. Op lichtblauwe posters lezen we in paarse tekst "Als de eerste stralen zon die de natuur doen ontwaken" en Alsof ik op een oneindige roltrap de wolken in ga". De posters zijn bedoeld ter promotie van het Hart&ZielFestival van NPO Radio4 wat we lezen in witte letters. Het paarse NPO Radio4 logo staat onderaan de poster. Mezzosopraan Tania Kross speelde een aria in een treincoupe om de actie 'Klassiek komt bij je binnen' letterlijk te uiten. Deze activatie bereikte veel pr en media-aandacht. Mensen genoten intens van klassiek en hoe klassiek bij hen binnenkomt. Deze activatie en campagne voor NPO Radio 4 Klassiek komt bij je binnen werd bedacht, gemaakt, geschreven en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

Daarnhouwer

Rebranding

Al sinds 1908 is Daarnhouwer groots in cacao, koffie, noten, kruiden en thee. De organisatie veranderde van koers en wilde een aangescherpte restyle van hun identiteit, met behoud van het boegbeeld ‘De Halve Maen’. Het schip staat voor de reis die gemaakt wordt om alle grondstoffen en ingrediënten veilig de haven binnen te loodsen. Naast de standaard items werden ook de website, digitale nieuwsbrieven en het interieur van het hoofdkantoor in het nieuw gestoken. 

© Onze Kapel – Daarnhouwer

Verantwoordelijk voor: concept, design
Dit is een collectie van beelden van het nieuwe logo en de vernieuwde huisstijl van Daarnhouwer. We zien het bruine VOC-schip en bruine letters Daarnhouwer. Daaronder staan de woorden cocoa, coffee, nuts, spices, tea. Naast het logo ligt het briefpapier met clip en kaartjes. Daaronder zien we een website van Daarnhouwer en een nieuwsbrief op een zwarte iPad. De restyle van het logo en de huisstijl werd bedacht, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

3FM

Brand concept/ brand book

Om de nieuwe huisstijl, strategie en merkgeloof Music starts here van radiozender NPO 3FM kenbaar te maken bij de eigen medewerkers werd een opvallende DM met een flightcase als basis. Hierin zat het brand book, die je – alsof je door verschillende albumcovers bladerde – door alle info over de vernieuwing, de merkgedachte, quotes, motivaties meenam. De bijgevoegde JBL- Bluetooth speaker zorgde voor een ultieme muziekbeleving. 

© Onze Kapel – 3FM

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een collectie van beelden van de interne activatiecampagne voor NPO 3FM. het merkgeloof werd uitgeschreven in een overzicht van platenhoezen die in een flightcase was verpakt. Op een flightcase box van karton lezen we in zwarte letters Music starts here. Ook zien we een boekje met de bekende 3FM dj's en een overzicht van beelden van de live activatie op het terrein van 3FM om het nieuwe merkgeloof te presenteren. Het concept, de designs, het ontwerp en activatie werd medebedacht, geschreven, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

Lotto

1 van de 45 redenen om mee te spelen

‘Laat je lot niet liggen’ werd de nieuwe propositie van Lotto. Het spel met de 45 gele ballen veranderde ook de regels om zo de winkans te vergroten. Om alle Lotto-medewerkers en retailers te ‘trainen’ en alle Lotto-spelers te overtuigen van de 45 voordelen om mee te doen, werd de interne campagne ‘1 van de 45 redenen om mee te spelen’ opgestart. De campagne bestond o.a. uit een kennistest, strooigoed op de hoofdkantoren en POS-materiaal.

© Onze Kapel – Lotto

Verantwoordelijk voor: concept, thema, copy, design
Dit is een collectie van beelden van de interne campagne '1 van de 45 redenen om mee te spelen' voor Lotto. Op een gele achtergrond zien we beelden van leuke weetjes en feiten van de nieuwe spelregels van Lotto die ook als motivatie dienen om mee te spelen met Lotto. De campagne werd ingezet om medewerkers maar ook retailers en verkopers te activeren. In zwarte letters staat 'Als je in het leven niet speelt, kun je ook niet winnen' met daarbij een gele lottobal met het cijfer 41. We zien een gele Lottolamp met het cijfer 45 en een geel t-shirt met de tekst 'het geld groeit me niet op de rug' met een cijfer 37. Op een tafel liggen informatieve brochures en een schrijfbaar placemat, allemaal in de stijl van de Lotto '1 van e 45 redenen om mee te spelen'. Deze interne campagne en activatie werd bedacht, geschreven, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

de Volksbank

Herpositionering

SNS Groep verandert in De Volksbank en handelt vanuit een nieuwe propositie en nieuwe huisstijl. Vanuit het inzicht dat de vier bankmerken (ASN, BLG, RegioBank en SNS) uit dezelfde moeder komen en daarmee hetzelfde DNA delen en met dezelfde waarden worden opgevoed, mondde uit in de overall gedachte ‘Van huis uit De Volksbank’. Van hieruit werd de volledige interne campagne ontwikkeld. Waaronder een guerrilla-actie, ambassadeurswerving en een merkenboekje vol content rondom de vernieuwingsslag. 

© Onze Kapel – DeVolksbank

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een collectie van beelden van de interne campagne voor De Volksbank om de nieuwe merkpropositie 'Bankieren met de menselijke maat' We zien verschillende blauwe posters met witte teksten, blauwe stickers met teksten over familie en een smartphone met daarop een man en een quote in witte tekst. Ook zien we het interne merkboekje waarin het merkgeloof wordt uitgelegd. op de cover staat een jongetje in pyjama daar een roze spaarvarken omhoog haalt. ook zien we twee spreads van de volksbank en de ASN bank. met mensen die op een rommelmarkt zitten en een gebreide eekhoorn. Deze campagne en activatie werd medebedacht, geschreven, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

KPN XL

Alle ruimte bij KPN XL

Bij de KPN XL-winkels kunnen ondernemers terecht voor het beste op het gebied van persoonlijk advies, service, reparatie, producten en workshops. Om dat goed in beeld te brengen, was een optimistische beeldtaal en een nieuwe campagne gewenst. Het inzicht dat KPN alles in huis heeft voor ondernemers, werd de basis van de campagne, welke landelijk werd ingezet in o.a. abri’s, lokale media en online. 

© Onze Kapel – KPN

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design, fotografie
Dit is een collectie van beelden van de campagne 'Alle ruimte voor…' voor KPN XL. We zien op foto's verschillende klanten in de KPN XL winkel die gebruik maken en op zoek zijn naar producten, telefoons, tv-toestellen of reparatie van KPN bij een KPN XL winkel. Op een abri zien we een poster met een koppel dat met een adviseur om tafel zit. In witte letters lezen we de tekst 'Alle ruimte voor advies, service, reparatie en workshops. Deze campagne en activatie werd medebedacht, geschreven, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

KPN Klantendag

Het recept voor een goed gesprek

Om beste dienstverlener van Nederland te worden, wil KPN met haar klanten in gesprek. Om te weten te krijgen of de producten en diensten van KPN voldoen dan wel verbeterd moeten worden. Omdat de beste gesprekken aan de keukentafel plaatsvinden, werd het concept: ‘Het recept voor een goed gesprek’ ontwikkeld. Klanten werden persoonlijk uitgenodigd door de KPN-directie om samen een heerlijk 3-gangen diner te bereiden in de Kookfabriek, onder de enthousiaste leiding van topchef Pierre Wind. 

© Onze Kapel – KPN

Verantwoordelijk voor: copy, design
Dit is een collectie van beelden van de klanten campagne 'Het recept voor een goed gesprek' voor KPN. We zien een laptop, iPad en smartphone met daarop een website opgebouwd uit een antraciet keukenblad met ingrediënten liggen. Daaronder zien we vier foto's van de activatie in De Kookstudio Den Haag waar managers van KPN koken met klanten samen met kok Pierre Wind. Ze bereiden de lekkerste gerechten, die in het kookboekje zijn vermeld die te zien is onder de foto's van de activatie en het event. Deze campagne en activatie werd medebedacht, geschreven, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

Hi Next Gen

The new Hi is coming

Hi veranderde de propositie, de huisstijl en abonnementen. ‘The new Hi is coming‘ met o.a. de retesnelle 4G-verbinding en gigaveel data werd spectaculair, door echte jet fighters, aangekondigd bij de eigen Hi-medewerkers. Via Layar en online filmpjes en productsheets werd het nieuwe Hi direct ervaren. Voor de training werden POS-materiaal, presentaties en een goedgevulde pilotenkit ontwikkeld. Ook maakten de medewerkers kans op vette prijzen, waaronder een heuse straaljagervlucht. 

© Onze Kapel – KPN/Hi

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een collectie van beelden van de interne propositiecampagne voor Hi. Verschillende posters communiceren de usp's van de productproposities en kondigen de nieuwe huisstijl aan. Op de paarse posters lezen we in witte tekst 'supersonic speed is coming!' en 'Check your briefing for the new Hi!' Met straaljagers, straaljagerpiloten, hoogtekaarten. Op een mobiele telefoon kun je de posters scannen en een video tevoorschijn toveren. Ook zien we een kist met allerlei toffe Hi goodies die de actie aanjagen. plus een paars Hi t-shirt met in witte letters de tekst 4G Squad Leader. ook is er een hi-broche en coole mintjes. Deze campagne en activatie werd medebedacht, geschreven, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

Omgevingsdienst Haaglanden

Design brochure

Omgevingsdienst Haaglanden werkt nauw samen met lokale ondernemers aan een duurzame omgeving. En wil hen daarom duidelijk informeren over de wet- en regelgeving, met name op het gebied van werk- en leefomgeving, natuur en milieu. Hiervoor werd een brochure vormgegeven vol fraaie beelden. Het ontwerp diende tevens als eerste stap richting een nieuwe communicatievorm voor de omgevingsdienst. 

© Onze Kapel – ODH

Verantwoordelijk voor: design
Dit is een collectie van beelden van de nieuwe brochure voor Omgevingsdienst Haaglanden. We zien een brochure met daarop een foto van Den Haag. In witte letters lezen we 'Wegwijzer naar een duurzame leefomgeving'. Ook zien we spreads van de layout en opmaak van de binnenzijde met foto's van sloten, gras, kassen, statistieken, vogels, bedrijven en akkers in en om de omgeving Haaglanden en het westland. Het design van de brochure werd bedacht, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

CityBox

Redesign

Voor Citybox ontwikkelden we de complete huisstijl, branding, externe communicatie, aankleding in de panden, websites, diverse promotionele campagnes en allerlei activaties. Alles vanuit de gedachte; Rust in je huis, rust in je hoofd. Het vierkante beeldelement vormt de basis van een opgeruimd en praktisch stramien. 

© Onze Kapel – CityBox

Verantwoordelijk voor: concept, design
Dit is een collectie van beelden van de nieuwe huisstijl voor City Box. We zien briefpapier, advertentie layout visitekaartjes, envelop, posters en website design. De kleur geel en het vierkante grid spelen de hoofdrol in deze visuele identiteit van City Box. De huisstijl en andere middelen zijn medebedacht, geschreven, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

CityBox

Guerrilla/outdoor

Om de voordelen van City Box actief te beleven, ontwikkelden we een opvallende guerrilla-actie. Op verschillende locaties en evenementen in Nederland komt City Box uit de hoek met een 3D billboard. Levensgrote boxen werden o.a. bij Villa ArenA, de TT in Assen en op de boulevard van Scheveningen geplaatst. Gevuld met specifieke items, inhakend op de locatie en event. In één oogopslag werd duidelijk dat je dankzij City Box weer ruimte in huis, kast of rommelschuurtje hebt.

© Onze Kapel – CityBox

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een collectie van beelden van de guerrilla activatiecampagne voor City Box om de voordelen van het extern opslaan van goederen en spullen te promoten. Bij de Pier op Scheveningen, Villa Arena en de kaasmarkt in Alkmaar staan grote, doorzichtige glazen boxen met daarin verschillende spullen zoals meubels, kaas en winterspullen. Deze zijn opgeslagen in een gele box met geel glas. In witte letters lezen we de tekst 'al je oude meubels en andere spullen stal je gewoon in een city box. Tijdelijk opslag nodig? Kijk op citybox.nl' Daarnaast staat het iconische guard van City Box. Deze campagne en activatie werd medebedacht, geschreven, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

Interfood

Interfood Explorers

Omdat de medewerkers elke dag bezig zijn met een ontdekkingstocht op het gebied van zuivel, werd het programma Interfood Explorers ontwikkeld. Om hen meer te betrekken bij het bedrijf en met elkaar te verbinden (nieuws, info, acties, ontwikkelingen, etc.) werd er ook een interactief platform ontwikkeld. Ter introductie ontvingen alle medewerkers een opvallend Explorer Jacket.

© Onze Kapel – Interfood

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een collectie van beelden van de interne campagne en platform voor Interfood Explorers. We zien een website, platform en direct mail met avontuurlijke beelden van ontdekkingsreizigers. De designs, het ontwerp, de identiteit, logo, website en visuele identiteit voor Interfood Explorers werd medebedacht, geschreven, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

KPN Pride Amsterdam

KPN Gaylist

KPN vroeg ons om een activatie voor tijdens de Canal Parade van EuroPride 2016, die iedereen de kans bood om mee te varen op de KPN-boot. We ontwikkelden de campagne ‘JOIN the KPN Gaylist’. Iedereen kon zijn favo nummer aandragen voor deze playlist. Van alle nummers maakte Ben Liebrand een mastermix die hij live tijdens de parade uit de boxen liet knallen. 40 deelnemers wonnen elk 2 plaatsen op KPN-boot. 

© Onze Kapel – KPN

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een collectie van beelden van de Gaypride in opdracht van KPN 'Feel free to join the KPN Gaylist'. We zien het themabeeld, een computerscherm met daarop de spotify Gaylist en verschillende beelden van de boot die meevoer tijdens de Amsterdam Pride Canal Parade. Dit event werd medebedacht, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

KPN Play

Press. Play.

KPN presenteert Play. Met deze app kijk je wat, waar en wanneer jij wilt. Zo beantwoordt KPN de steeds groter wordende consumentenvraag. Onze Kapel ontwikkelde samen met PR-specialisten Lot Bosch van Drakestein en Mèlanie Bosveld het persevent ‘Press Play.’ Inclusief online presentatie, videocontent, streaming, banners en give away. In B. Amsterdam werd de pers op een speelse manier geïnformeerd en kon het Play. direct ervaren. 

© Onze Kapel – KPN

Verantwoordelijk voor: design
Dit is een collectie van beelden van de kickoff van KPN Play. we zien tv beelden van series en films zoals Game of Thrones. Op een zwart vlak lezen we in witte letters Kijk. Wat je wilt. Waar je wilt. Wanneer je wilt. en zien we een wit logo van KPN Play. Verder zien we een beeld van de Play.Bar en een give away om direct toegang te krijgen voor KPN Play. De lancering van dit persevent is medebedacht, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

SNS

De eerste 100 dagen heel normaal bankieren

Na een minder positieve periode wilde SNS een nieuwe positionering. De bank wilde weer als ‘normaal’ ervaren worden en dichterbij de klanten staan. Onze Kapel ontwikkelde hiervoor de interne campagne ‘De eerste 100 dagen heel normaal bankieren’. Om alle medewerkers via print, website en verschillende activaties het ‘normaal doen’ bij te brengen.
I.s.m. FHV en beloond met meerdere SAN, Esprix en Effie awards. 

© Onze Kapel, FHV – SNS

Verantwoordelijk voor: copy, design
Dit is een collectie van beelden voor de lancering van de interne campagne 'De eerste 100 dagen Heel Normaal bankieren' voor SNS Bank om medewerkers het nieuwe merkgeloof en werkwijze te leren. Op posters lezen we in paarse, roze en blauwe letters verschillende activerende zinnen zoals Begin de dag goed of Hoe normaal is op tijd geïnformeerd worden en Iets extra's doen voor je klant is heel normaal. Ook zien we een beeld van een ochtendkrant en een interne ontmoeting met Bennie Jolink van Normaal om samen met hem een biertje te drinken om te proosten op het succes van de campagne. Dit event werd medebedacht, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

KPN

Inspiration2017

Voor de jaarlijkse kick-off van KPN, bedoeld voor zo’n 12.000 CM- en ZM-medewerkers, ontwikkelden Onze Kapel het uitnodigingstraject en het totale event. In de Utrechtse Werkspoorkathedraal werd een opstelling van zeecontainers geplaatst om alle (video)content op te presenteren. Een wereldrecord werd gezet met het Smartphone Orkest en er waren allerlei activaties van o.a. KPN, Telfort, Simyo, Fox Sports en Samsung. Het entertainment kwam van Maan, Kenny B, Leona Phillippo en feestband De Corona’s.

© Onze Kapel – KPN

Verantwoordelijk voor: copy, design, activaties
Dit is een collectie van beelden van het grote KPN kickoff feest Inspiration 2017 Welcome to tomorrow om alle medewerkers klaar te maken voor het komende jaar. We zien een overzicht van het event in de Werkspoorkathedraal in Utrecht met mensen, groene en blauwe lichteffecten en witte teksten. De Werkspoorkathedraal werd ingericht met witte zeecontainers waarop licht geprojecteerd werd. De activatie bevatte ook een voetbaltafel event, bioscoop Pluspakket van KPN Presenteert. Op een laptop en iPad zien we de KPN Inspiration actiepagina en aanmeldsite om aan het event deel te kunnen nemen. Deze activatie is medebedacht, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Onze Kapel uit Haarlem.

McDonald’s – Rio

Het fruitigste feestje in een flesje

Ter promotie van de nieuwe aardbei-banaan smoothie van McDonald’s werd de promotionele link gelegd met de film Rio. Via meerdere instore middelen en activaties (kleurwedstrijd, prijzenfestival, sambashaker) werd dit nieuwe drankje bij kinderen onder de aandacht gebracht. Ook de tag-on barstte letterlijk uit het scherm. 

© TBWA\ – McDonald’s

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design, activaties
Dit is een gecombineerde afbeelding van een meerdere uitingen die gemaakt en ontwikkeld zijn door Activates in vast dienstverband bij TBWA in opdracht van McDonalds. Het zijn uitingen in de winkel, POS, abri's, bushokjes, activaties, raamstickers, mupi's, posters, plafondhangers om de Smoothie van Mcdonalds in combinatie met de film Rio vorm te geven. De campagne bevat allerlei kleurrijke uitingen met geillutreerde dieren die een rol spelen in de film Rio. De poster met de smoothie bevat een roze flesje met aardbeien en banaan. Daarbij knalt het fruit er van af. Het fruitigste feestje in een flesje, nu in je happy meal is op de gele poster met Mcdonalds logo te lezen. Ontwikkeld en gemaakt door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim.

KPN XL

50% korting, 100% KPN

KPN geeft extra large korting; 50% op bijna alles, met behoud van de kwaliteit natuurlijk. Om dit aan heel Nederland duidelijk te maken, werden allerlei middelen (outdoor, tv, radio, print, POS) ingezet die net iets groter waren dan handig was. De actie leverde hierdoor extra large PR op. 

© TBWA\ – KPN

Verantwoordelijk voor: copy, design
Dit is een gecombineerde afbeelding van een meerdere uitingen die gemaakt en ontwikkeld zijn door Activates in vast dienstverband bij TBWA in opdracht van KPN. Het zijn uitingen in de winkel, POS, abri's, bushokjes, yupi's, posters, plafonhangers om de Goeie Deals van de KPN XL campagne vorm te geven. De campagne bevat allerlei veel te grote XL uitingen waarbij een gele X en een gele L op een groene achtergrond de boventoon voeren. Deze staan op een groene achtergrond. in de winkel hangen allerlei opvallende posters en andere communicatiebordjes om de aanbiedingen van KPN aan te prijzen. Ontwikkeld en gemaakt door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim.

Australian Homemade

Flavors of the world

Flavors of the world. Australian Homemade verkoopt de lekkerste smaken ijs. Allemaal gemaakt van natuurlijke ingrediënten, zonder toevoegingen en andere smakeloze rommel. Van zulke lekkere ijsjes, krijg je nooit genoeg.

© RAPP – Australian Homemade

Verantwoordelijk voor: concept, copy, design
Dit is een afbeelden van twee posters voor Australian Homemade icecream. Op de posters zien we twee vrouwen aan een lekker ijsje likken. de ene vrouw is donkerbruin, de ander blank. In witte letters zien we op een zwarte en een blauwe achtergrond de smaak van het ijsje 'White Chocolate' en 'Tropical'. Het oranje logo van Australian Homemad staat bovenin. Onderaan de posters zien we een actie van IFAW om mensen te activeren om te doneren aan dit goede doel. Een ijsbeer is als illustratie opgebouwd uit letters. in witte tekst lezen we Will only words remain? Act now. Cool top the world! De campagne werd medebedacht, gemaakt en ontworpen door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim in vast dienstverband van Rapp onderdeel van DDB uit Amsterdam.