Client
Ronald McDonald Kinderfonds
Year

2010

Awards
  • 1e ADCN workshop
Deliverables
  • TVC
  • Print
  • Outdoor
  • Website
  • Social/online

Knuffels vertellen over hun zieke baasje

Het Ronald McDonald Kinderfonds schreef een pitch uit voor het ontwikkelen van een donateurscampagne. Een pitch die Erik de Heij en ik wonnen. De campagne werd uiteindelijk i.s.m. Microsoft, Red Urban en Radio538 kosteloos door ons uitgevoerd in video, website, bannering, print en outdoor.

Met de campagne introduceerde wij tevens Tom’s konijn. Nog altijd is dit zachtaardige knuffeldiertje het gezicht van het Kinderfonds en ook in meerdere (online) campagnes te zien.

Dit is een afbeelding van Tom's konijn die gemaakt is voor het Ronald McDonald Kinderfonds om aandacht te geven voor hun vijf belangrijkste pijlers. Het konijn is het gezicht van het kinderfonds geworden en roept op om te doneren voor dit goede doel. De donateurswervingscampagne die door Ralf van Wieringen samen met Erik de Heij (meneerCampagne) gewonnen werd bij een ADCN workshop, werd geheel vrijblijvend ontwikkeld. In de campagne spelen de knuffels van de patientjes de hoofdrol. Ze vertellen je wat het Ronald McDonald Kinderfonds allemaal doet voor de patiëntjes en de ouders. Zoals sportvelden, sporten organiseren, vakantie, woningen naast het ziekenhuis en verschillende activiteiten in en om het kinderziekenhuis. Ontwikkeld en gemaakt door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim.
Dit is een afbeelding van 2 posters die gemaakt zijn voor het Ronald McDonald Kinderfonds om aandacht te geven voor hun vijf belangrijkste pijlers. Op de posters zien we knuffeldieren en patiënten in het ziekenhuis. In geschreven tekst staat er een verhaal bij dat de knuffel vertelt. In de donateurswervingscampagne die door Ralf van Wieringen samen met Erik de Heij (meneerCampagne) gewonnen werd bij een ADCN workshop, werd geheel vrijblijvend ontwikkeld. In de campagne spelen de knuffels van de patientjes de hoofdrol. Ze vertellen je wat het Ronald McDonald Kinderfonds allemaal doet voor de patiëntjes en de ouders. Zoals sportvelden, sporten organiseren, vakantie, woningen naast het ziekenhuis en verschillende activiteiten in en om het kinderziekenhuis. Ontwikkeld en gemaakt door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim.
Dit is een afbeelding van een actiewebsite die gemaakt is voor het Ronald McDonald Kinderfonds om aandacht te geven voor hun vijf belangrijkste pijlers. In de donateurswervingscampagne die door Ralf van Wieringen samen met Erik de Heij (meneerCampagne) gewonnen werd bij een ADCN workshop, werd geheel vrijblijvend ontwikkeld. In de campagne spelen de knuffels van de patientjes de hoofdrol. Ze vertellen je wat het Ronald McDonald Kinderfonds allemaal doet voor de patiëntjes en de ouders. Zoals sportvelden, sporten organiseren, vakantie, woningen naast het ziekenhuis en verschillende activiteiten in en om het kinderziekenhuis. Ontwikkeld en gemaakt door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim.
Dit is een afbeelding van een actiewebsite die gemaakt is voor het Ronald McDonald Kinderfonds om aandacht te geven voor hun vijf belangrijkste pijlers. In de donateurswervingscampagne die door Ralf van Wieringen samen met Erik de Heij (meneerCampagne) gewonnen werd bij een ADCN workshop, werd geheel vrijblijvend ontwikkeld. In de campagne spelen de knuffels van de patientjes de hoofdrol. Ze vertellen je wat het Ronald McDonald Kinderfonds allemaal doet voor de patiëntjes en de ouders. Zoals sportvelden, sporten organiseren, vakantie, woningen naast het ziekenhuis en verschillende activiteiten in en om het kinderziekenhuis. Ontwikkeld en gemaakt door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim.
Dit is een afbeelding van een actiewebsite die gemaakt is voor het Ronald McDonald Kinderfonds om aandacht te geven voor hun vijf belangrijkste pijlers. In de donateurswervingscampagne die door Ralf van Wieringen samen met Erik de Heij (meneerCampagne) gewonnen werd bij een ADCN workshop, werd geheel vrijblijvend ontwikkeld. In de campagne spelen de knuffels van de patientjes de hoofdrol. Ze vertellen je wat het Ronald McDonald Kinderfonds allemaal doet voor de patiëntjes en de ouders. Zoals sportvelden, sporten organiseren, vakantie, woningen naast het ziekenhuis en verschillende activiteiten in en om het kinderziekenhuis. Ontwikkeld en gemaakt door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim.
Dit is een afbeelding van een actiewebsite die gemaakt is voor het Ronald McDonald Kinderfonds om aandacht te geven voor hun vijf belangrijkste pijlers. In de donateurswervingscampagne die door Ralf van Wieringen samen met Erik de Heij (meneerCampagne) gewonnen werd bij een ADCN workshop, werd geheel vrijblijvend ontwikkeld. In de campagne spelen de knuffels van de patientjes de hoofdrol. Ze vertellen je wat het Ronald McDonald Kinderfonds allemaal doet voor de patiëntjes en de ouders. Zoals sportvelden, sporten organiseren, vakantie, woningen naast het ziekenhuis en verschillende activiteiten in en om het kinderziekenhuis. Ontwikkeld en gemaakt door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim.
Dit is een afbeelding van een actiewebsite die gemaakt is voor het Ronald McDonald Kinderfonds om aandacht te geven voor hun vijf belangrijkste pijlers. In de donateurswervingscampagne die door Ralf van Wieringen samen met Erik de Heij (meneerCampagne) gewonnen werd bij een ADCN workshop, werd geheel vrijblijvend ontwikkeld. In de campagne spelen de knuffels van de patientjes de hoofdrol. Ze vertellen je wat het Ronald McDonald Kinderfonds allemaal doet voor de patiëntjes en de ouders. Zoals sportvelden, sporten organiseren, vakantie, woningen naast het ziekenhuis en verschillende activiteiten in en om het kinderziekenhuis. Ontwikkeld en gemaakt door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim.
Dit is een afbeelding van een vrachtwagen van coca cola met daarop een poster van een konijn en een slingerend aapje. Op de poster staat de tekst 'Breng zieke kinderen en hun ouders dicht bij elkaar' De poster is gemaakt voor het Ronald McDonald Kinderfonds om aandacht te geven voor hun vijf belangrijkste pijlers. Het konijn is het gezicht van het kinderfonds geworden en roept op om te doneren voor dit goede doel. De donateurswervingscampagne die door Ralf van Wieringen samen met Erik de Heij (meneerCampagne) gewonnen werd bij een ADCN workshop, werd geheel vrijblijvend ontwikkeld. In de campagne spelen de knuffels van de patientjes de hoofdrol. Ze vertellen je wat het Ronald McDonald Kinderfonds allemaal doet voor de patiëntjes en de ouders. Zoals sportvelden, sporten organiseren, vakantie, woningen naast het ziekenhuis en verschillende activiteiten in en om het kinderziekenhuis. Ontwikkeld en gemaakt door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim.
Dit is een afbeelding van verschillende nieuwsberichten waarop de donateurswervingscampagne van het Ronald McDonald Kinderfonds extra free publicity krijgt om aandacht te geven aan hun vijf belangrijkste pijlers. De campagne die door Ralf van Wieringen samen met Erik de Heij (meneerCampagne) gewonnen werd bij een ADCN workshop, werd geheel vrijblijvend ontwikkeld. In de campagne spelen de knuffels van de patientjes de hoofdrol. Ze vertellen je wat het Ronald McDonald Kinderfonds allemaal doet voor de patiëntjes en de ouders. Zoals sportvelden, sporten organiseren, vakantie, woningen naast het ziekenhuis en verschillende activiteiten in en om het kinderziekenhuis. Het konijn is het gezicht van het kinderfonds geworden en roept op om te doneren voor dit goede doel. De donateurswervings werd ontwikkeld en gemaakt door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim.

6

Vrijblijvend, meewerkende partijen

226

uur kosteloos ingezet

8

Knuffels als character
Dit is een afbeelding van een bewegende animatie die gemaakt is voor het Ronald McDonald Kinderfonds om aandacht te geven voor hun vijf belangrijkste pijlers. In de banner zijn de knuffels van de patientjes te zien en roepen op om te doneren voor dit goede doel. De donateurswervingscampagne die door Ralf van Wieringen samen met Erik de Heij (meneerCampagne) gewonnen werd bij een ADCN workshop, werd geheel vrijblijvend ontwikkeld. In de campagne spelen de knuffels van de patientjes de hoofdrol. Ze vertellen je wat het Ronald McDonald Kinderfonds allemaal doet voor de patiëntjes en de ouders. Zoals sportvelden, sporten organiseren, vakantie, woningen naast het ziekenhuis en verschillende activiteiten in en om het kinderziekenhuis. Ontwikkeld en gemaakt door Activates merkversterkend reclamebureau uit Sassenheim.

Wil jij ook een knuffelbare campagne

om jouw merk te versterken?

Laat je merk opvallen én onthouden worden.

Pak je kans!