Total branding voor

nieuwe optiekformule

Om de brilstore, een nieuwe optiek in de Bollenstreek te positioneren, werd gevraagd om een ‘sophisticated’ logo. Het beeldmerk is geïnspireerd op de Scandinavische eenvoud en weerspiegelt de kwaliteit die de brilstore voor ogen heeft als het gaat om professionele oogzorg.

Merkgeloof

Om tot het logo te komen, ontwikkelden we een nieuw merkgeloof. Vanuit de missie (uw zicht is onze zorg) en de visie (alleen het allerbeste voor onze klanten) ontstond de kernachtige payoff “Oog voor kwaliteit” wat geldt als vertrekpunt voor alle communicatie.

Campagne

met impact

Om brildragers te wijzen op de mogelijke gevaren van slechte oogzorg, werd ook een bewustwordingscampagne opgezet. Met posters, advertenties en verschillende (video)formats op social media (eye openers, door de ogen van…, laat je ogen spreken, etc.) wist de brilstore haar doelgroep te bereiken met relevante content.

Retail blijft retail

Uiteindelijk gaat het de brilstore ook om de verkoop van brillen. Voor de retailkanalen creëerden we een reeks sympathieke posters en POS-materiaal die de collectie of een speciale bril aanprees.